PS, att ge komplimanger är det finaste, DS

Jag har utvecklat ett enormt shoppingbehov. Det är löjligt stort och involverar allt från mat till accessoarer till kläder till bio till smink till fika till teknikprylar till skor till konsertbiljetter till... Ja, ni fattar grejen, jag handlar numera inte för att jag behöver det, utan köper mest saker för köpandets skull. Ibland även för att fördriva tid. Det är inte bra. Inte bra alls.

Idag fylldes kontot på från lönen och jag sitter nu och funderar på om inte det betyder en tripp till stan. Jag väger för- och nackdelar. Fördelar: Nya saker. Jag är extremt sugen på att åka till make up store och bränna någon tusenlapp, inte för att jag behöver det, utan för att jag kan. Även för att det är fruktansvärt roligt med smink. Jag behöver nya leggins, har sett att HM har många fina varianter och jag är lite sugen på alla. En gosig kofta hade inte suttit fel nu när höstvädret börjar smyga sig på, och jag har inte vart inne på Monki på evigheter (läs: ett par veckor). I övrigt behöver jag gå till Polisen och skaffa pass, något som jag skulle kunna passa på att göra när jag ändå är i stan. Nackdelar: Onödigt slösande. Sparar jag mina pengar nu så har jag mer över till Londonresan i November, vilket betyder mer (och säkerligen roligare) shopping där. Någon gång måste jag lära mig att hålla på pengarna och inte spendera upp så fort jag får dom. Ett annat minus skulle ju även kunna vara att det är fredag och lönehelg = sjukt mycket folk i stan...

Rent spontant känns det ju som att födelarna väger tyngre än nackdelarna. Vem försöker jag lura egentligen? I min hjärna finns inget som heter onödigt slösande och det kommer antagligen bli en tripp till stan så fort jag gjort i ordning mig. Jag ber att få återkomma.

Kommentarer
Postat av: peter =)

"..skaffa pass, något som jag skulle kunna passa på att göra..."

HAHA!!

2009-09-25 @ 17:40:24
Postat av: Janina

jag fattar inte.

eller pass och passa på?

haha det var omedvetet :)

2009-09-25 @ 19:40:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0