People don't realize this, but loneliness is underrated

Idag har varit en sådan där härlig dag där allt flyter på på allra bästa sätt utan att man egentligen inte behöver tänka på det. Klockan tio skulle jag börja jobba och efter att det blivit sent hos Fredrik igår så kändes det lägligt att gå upp så sent som möjligt. Halv tio var jag lite för trött men pallrade ändå ur sängen för att vara utanför dörren en kvart senare. Jag hann ungefär sätta på mig kläder och borsta tänder, tur att Samme inte är den som lägger vikt vid min utsida. Strax innan fem tackade jag för mig, gick hem för att fräscha upp mig något och en timme senare satt jag på bussen på väg in till stan. Ytterligare en date med Emma och Märtha stod på schemat. Blev en tokmysig smulpajsfika på Vanilj där jag konstaterar att detta är bland de härligaste tjejerna jag någonsin träffat. När vi säger hejdå har jag missade samtal från både Sofia och Fredrik och när jag ringer upp säger dom att jag precis missat min chans att gå på bio med dem. Vadå missat min chans tänker jag och beger mig till Bergakungen där det finns två (!) platser kvar till filmen dom ska se. Jag tar den ena av dom och såhär i efterhand kan jag tala om att rad ett plats ett inte är ultimat när man går på bio. Bara så att ni vet. I alla fall så satt vi i varsin ände av salongen och det var ju soft. Lite spontanbio med sig själv liksom. Och appropå det så mötte jag även Rasmus i kön till kassan. Jag undrade vad han gjorde där och det visade sig att han var på spontanbio. Själv. Detta fann jag mycket roligt och har fortfarande inte kunnat sluta skratta åt detta härliga sammanträffande. Filmen hette för övrigt (500) Days of Summer och var nog bland det bästa jag sett på mycket mycket länge. Väldigt uppskattat från min sida om man bortser från att salongen var till bredden fylld av gosepar som riktigt strålar av kärlek och håller hand och myser ikapp. Nä, jag är inte bitter. Här kommer i alla fall en bild från filmen då som ett käckt litet avslut på detta eminenta inlägg:


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0