Like the left behind colors in the sky when the sun is gone

Shit vilken hurtig start det blev på dagen! Mötte upp Linda vid 09.00 och tillsammans så tog vi långpromenad till Stenkullen. Hur gött väder som helst, plus att det var väldigt fint att få träffa henne igen och prata ikapp oss, det var alldeles för längesedan sist! Eftersom Linda skulle till skolan, så passade även jag på att ta tåget en sväng till Göteborg för att köpa födelsedagspresent till Jimi som fyller år på söndag. Smidigt och effektivt gick det, och redan klockan tolv så var jag hemma igen. Kändes som att en hel dag gått, men i själva verket så hade den knappt startat. Nu återstår ju bara frågan om vad man ska göra av resten av dagen och kvällen?

Igår var väldigt bra. Hängde med Maria på morgonen, hon åkte på bilskola, jag mötte upp henne i Lerum efteråt, vi tog bussen till Stenkullen och gick sedan hem därifrån. Då var det dags att göra sig i ordning, och sedan ta bussen in till stan och Bergakungen där vi bestämt oss för att se The Haunting in Connecticut. Mycket bra film, och som den sentimentala person som jag är så fälldes även en och annan tår. Based on a true story, dessutom. Då blir allting automatiskt mycket bättre. Sedan promenerade vi genom stan till tåget, och hela vägen hem var en enda stor skrattfest. Det var helt sjukt vilket humör vi blev på, men jag älskar det.

Nu ska jag nog ta mig ett fotbad och fixa upp mina fötter. Dom meddelar mig att dom känner sig misshandlade av mina promenader det senaste. Blåsor, förhådnader och ömma trampdynor känns väl inte asfresh, och speciellt inte inför bal, student och sommar. Vi skyller det på kassa skor. Nu ska här i alla fall fixas!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0