Tuesday - Close to perfection

Åh, vänner, nu ska ni få höra!
Idag har varit en smått fantastisk dag måste jag säga, och det är en sjukt skön omväxling från senaste tiden. För det första så hade jag mitt sista ekonomiprov i morse, vilket betyder att jag nu är klar med IB economics higher level för alltid. För alltid. Jag kan inte riktigt förstå det. Som om inte detta vore nog så gick det två timmar långa provet faktiskt bra, vilket inte hör till vanligheterna när det gäller mig och ekonomi. Detta firades med en runda på stan tillsammans med mina goa tjejer Sandra och Kim som agerade smakråd när jag köpte balsmink. Blev två ögonskuggor, kajalpenna och läppstift från Makeup Store, och efter en provsminking så kan jag konstatera att jag är supernöjd!

Dessutom treatade jag mig själv med avokadomacka och hallonsmoothie tillsammans med senaste Gossip Girl avsnittet när jag kom hem, för det tyckte jag minsann att jag förtjänade. Sedan har jag bara tagit det alldeles lugnt, och njutit av det faktum att jag inte har prov förrän nästa torsdag igen. Detta betyder lite viktig ta igen tid med både mig själv och vänner - för fram till fredag så tänker jag inte plugga alls! Synkade GG med Eric (ja, samma avsnitt...) lite senare, vilket som vanligt var bra. Det är mycket roligare när man har någon att diskutera med!

Min chill-tid med mig själv har också inneburit första avsnitten i säsong 1 av Buffy. Sjukt längesen jag såg på det, och trots att jag har sett alla avsnitt tillräckligt för att kunna alla repliker utantil, så slutar jag inte att slås av hur genial serien är. Så bra! Som om allt detta inte vore nog, så gjorde pappa världens godaste laxmiddag, det var helt sinnes. Kort och gott är jag nöjd med min dag. Så nöjd. Och jag är galet nöjd över mig själv och det jag har lyckats prestera hittills på exams, det har inte varit lätt på några vis, men snart är jag klar!

Lång text, men allt idag har bara kännts klockrent! Och snart är det bal, student och sommar.
Puss och kram på livet och världen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0