Uddevalla!

Tar en liten paus från städande (i mina 13,5 cm klackar (balskorna, det är hardcore träning som gäller nu)) för att skriva en rad eller två om min fantastiska gårdag.

Strax innan klockan två var det dags för mig, Sandra och Kim att befinna oss hemma hos Julia för lite våffelgräddning. Dessa, tillsammans med sprutgrädde (heter det så?!) och hallonsylt, packade vi med oss till tåget som skulle ta oss till Uddevalla och kvällens stora äventyr: Musik Direkts semifinal. Och jag säger bara att denna tågresa var bland det bästa någonsin, våffelparty på tåg är sjukt underskattat! Väl på plats i Uddevalla hade vi en dryg timme att döda, och varför inte spendera denna tid med att försöka oss på hoppbilder framför Karl X Gustav med självutlösare? Kan tala om att detta inte var det lättaste (däremot det svettigaste..) men 18e gången gillt som jag brukar säga! Spruta lite grädde på Sandra, skratta tills man kissar ner sig, och fastna med finger i squeezeflaska är ju annat man kan sysselsätta sig med.

Klockan sex drog tävlingen igång, och oj vad mycket bra band det var! Lite oparty att det var inne på en biograf (dvs. alla satt ner i publiken...) men vi tjejer lyckades ändå parta loss längst fram ändå! Hursomhelst, banden! Först ut var The Elephant Crew som alla tyckte var grymma! Ett Lerumsband vid namn The Pursuit var också sinnessjukt bra, sångerskan i bandet hade så stört skön röst (och stil!) Vad hade vi mer? Just det! Något band från Tjörn var riktigt sköna med. Endel skrikband som inte var så jättehotta. Långfinger var där och körde favoriten Herbs In My Garden och fy vad bra det var! Sist, men absolut inte minst, Göteborgs Killkör! Anledningen till vår lilla roadtrip. Så himla bra att jag inte vet vad jag ska säga, och när dom körde Känn ingen sorg för mig Göteborg så var ju lyckan gjord! Sjukt bra jobbat, pojkar!

Jag insåg att jag visst hade lyckats ta typ 477 bilder under dagen (...), så det kan ju hända att en och annan kommer upp här, på bilddagboken eller facebook. Eller alla tre. Hade i alla fall en stört rolig dag,

Tack brydar!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0