He'll never fall in love he swears as he runs his fingers through his hair

Phew. Idag har varit en lång arbetsdag. I alla fall om man jämför med hittills då jag bara jobbat fyra timmar mellan 15 och 19. Anledningen till detta är att killen jag jobbar med går på dagcenter och inte kommer hem förrän efter tre. Idag var han dock ledig, och istället begav det sig till Östra på morgonen så att han kunde byta ut sin peg (slangen i magen som han sondmatas genom). Detta gick snabbt och smärtfritt och grabben fullkomligt älskar att åka bil, så för honom var det rena rama nöjesresan. Efter det var det fullt ös hemma med besök och lek med barnbarn, promenader, datorspel, paletto, tramsiga ramsor (allt blir mycket roligare om jag lägger på en dum dialekt när jag pratar) och gäster på kvällen. Inte förrän halv nio var jag hemma, mer än tio timmar efter att jag lämnade huset i morse. Så nu är jag lagom seg. Men glad. För jag trivs som fisken i vattnet med den här killen och hans familj!

Imorgon är jag ledig och åker på min kusins student. Det ska bli mycket trevligt. Sedan är det helg som jag inte har någon som helst aning om vad den bjuder på, och sedan börjar nästa arbetsvecka. Och då har grabben slutat gå på dagcenter, så det blir lite längre arbetsdagar dessutom. Oftast jobbar jag mellan 11 och 17, fem dagar i veckan. Sovmorgon samt fria kvällar och helger. Och världens härligaste jobb som dessutom innebär att jag efter midsommar flyttar ut till Hönö med familjen resten av sommaren. Jag har absolut inget att klaga på, med andra ord. Jag älskar mitt jobb!

Och nu ska jag sätta på min nya favoritlåt med Taylor Swift. Godnatt!

Kommentarer
Postat av: A.

Åh, det är så himla skönt när man trivs med sitt jobb. Jag hoppas din sommar blir underbar!



Svar: Åh, jag vet inte om jag är det. Men jag finns och berörs av din kommentar. Så tack!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0