Flickan med noll självdisciplin

Ha ha ha. Hur tror ni det har gått för mig? Tror ni jag lyckades med dagens alla mål? Jag kan tala om för er, vilket nog inte kommer som en överaskning för varken er eller mig, att det gjorde jag inte. Blogga gör jag ju nu, det är 1/3. Vad det gäller simningen så insåg jag nog redan när jag skrev det att det inte skulle hända. Inte på en måndag. Inte när man har sovit endast 2,5 timme. Inte när man slutar skolan klockan fyra och det spöregnar och är kallt ute. Då vill man bara hem. Och hem åkte jag. Plugget då? Man kan ju faktiskt definiera "plugga" på många olika sätt, och idag väljer jag att definiera det som "att göra någon typ av skolrelaterat arbete, i eller utanför skolan". Idag har jag faktiskt hållt en presentation i svenskan, skrivit några rader biologi på håltimman, och faktiskt (och lyssna noga nu, ungdomar!) arbetat på ekonomilektionen! Det händer inte ofta. Därför väljer jag att det det som att jag lyckats med två av mina tre mål, vilket inte är helt illa när det kommer till flickan med noll självdisciplin.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0