Februari.

Ikväll vid nio-tiden (efter att ha kollat på semestersvenskar som troligtvis är tidernas bästa program) bestämde jag mig för att gå ut på en promenad. Jag upptäcker till min fasa att det snöar. Jag tänker fuck it, det kan vara gött ändå, så jag stoppar musik i öronen och drar ut i kylan. Sjukt skönt att få rensa tankarna lite, tänka på både svinroliga (läs nedan) saker, och det som känns lite mindre gött för tillfället.

När jag sedan är på väg hemåt igen så kommer jag på att vi skaffade ett sådant där wii fit för någon månad sedan eller så, och tänker att nu är det läge att testa på detta. När jag kommer hem och jag förklarar mina planer så tar det inte många sekunder förrän både Sofie, Johanna och pappa är på plats i soffan för att titta, håna och skratta åt mina träningsförsök. Jag kan inte påstå att jag är vidare graciös, och inte heller har jag någon koordinationsförmåga, så det faktum att dom flabbade ihjäl sig åt mig och mitt pinsamma försök till ett "upper body"-pass har jag full förståelse för.

Hursomhelst ska jag nu berätta för er om det som just nu känns roligast i mitt liv, det som får mig att bli helt glad och lycklig inombords bara jag tänker på det, vad som är ljuset i den långa IB-tunneln: Sandra, Julia och jag planerar en Thailandsresa strax efter studenten! Tre veckor med världens goaste tjejer, sol, värme, fest och framförallt: aldrig mer IB! Kan det bli bättre? Tvek på det! Jag hoppas av hela mitt hjärta att denna resan blir av.

För övrigt kretsar de flesta av mina tankar kring student, bal, champagnefrukost, mottagning, klänningar, hår, inbjudningar, studentflak... Ja, jag längtar helt enkelt så sjukt mycket just nu. Självklart ligger ju både mock exams och finals och gnager i huvudet, och självklart måste mycket tid läggas på revision och plugg. Men som sagt, jag kan ändå se ljuset i tunneln. Det är snart över. Snart är vi klara.

Flummigt inlägg men whatever. Nu ska jag se ett avsnitt Jack Bauer och sedan sova.
Puss.


Kommentarer
Postat av: annapanna

ja gillar att du har börjat kolla 24!:D

2009-02-05 @ 19:03:20
Postat av: Philemon Arthur

Det enda man tänker på nu, och verkligen det enda som tar en igenom allt är ju tanken på studenten och balen och champangefrukost och allt var det innebär, snart finns det ju inom räckhåll (:

2009-02-06 @ 11:49:39
URL: http://butitsnotyugoslavia.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0