8/15, hälften avklarat

Ok. Nu ska vi köra lite Janina goes hysterisk modebloggare såhär på fredagskvällen. Men först tänkte jag bara berätta något som säkerligen kommer kommer få er alla att tappa hakorna av förvåning. Jag vet att det gjorde mig förvånad i alla fall.

Idag hade jag bara två mocks-prov, matte och ekonomi. Ekonomi var ett higher level paper, och jag gick in med inställningen "hur länge måste man sitta innan man får lov att gå igen?". Jag hade alltså inga höga förväntningar på mig själv då jag under två år inte har gjort något som helst vettigt på mina ekonomilektioner, plus att jag inte pluggat alls inför det här. Provet bestod av fem stycken short answer questions varav vi skulle välja tre att svara på. Fuck it, tänkte jag. Det är ju trots allt mitt nya motto. Men när provet startar så upptäcker jag att jag faktiskt kan två av frågorna direkt, utan att tänka. Hur galet?! Så jag börjar skriva och skriva och det känns förvånansvärt bra (det är säkerligen inga sjuor, men inga bottenskrap-betyg heller). Tredje frågan var dock inte ett lika självklart val, men jag bestämde mig för en, och skrev faktiskt litegranna som var av relevans. Dock satte ju tiden (och min kunskap he he) stopp för ett perfekt genomarbetat svar, men whatever! Två av tre satte jag, och med tanke på att vi snackar ekonomi så är jag nöjd med det! Visst är ni lika förvånade som jag?! Hursomhelst, nu till nåt viktigare!

IDAG ÖPPNADE BEYOND RETRO I GÖTEBORG!!! Hur bra?! SÅ bra! För er som inte vet så är beyond retro en vintagekedja som tidigare bara funnits i Stockholm. Och nu snackar vi att denna Stockholmsbutik är den både största och bästa of its kind, med nogrant utvalda plagg från alla världens hörn. "Den här affären är ett överfullt modebibliotek, tillfälligt hem för unika plagg så långt ögat når" står det på hemsidan. SÅ bra. Hursomhelst. Idag öppnades till min stora lycka en butik i Göteborg, och självklart var jag och kikade in så fort jag slutat. Och jag överdriver inte ett dugg när jag säger att det var som att komma till mitt personliga paradis. Mitt mecka. Alltså, det var tveklöst det vackraste jag sett i hela mitt liv. Tveklöst. Jag grät glädjetårar, tårar av ren och skär lycka. Trots att det var väldigt trångt, så mycket kläder på så lite plats, så kändes allt sjukt genomtänkt. De snyggaste dekorationerna, hottaste personalen, vackraste klänningarna (blommigt, paljetter, tyll, spets..), coolaste accessoarerna och ja, det var verkligen himmelriket. Verkligen. Jag vet inte vad jag ska säga mer. Gå dit och ni kommer förstå. Nedervåningen på Topshop Arkaden. Do it!

Kommentarer
Postat av: Lisa

Ojojojoj! Undra hur salig du skulle bli av Beyond Retro i London ;)

2009-02-20 @ 23:06:28
URL: http://konfunderad.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0