Balklänning

Nepp, jag fick se mig besegrad. Pallade inte mer än en timme av matte och sedan dess har jag mest gjort ingenting. Rätt skönt, men samtidigt känns det lite rastlöst och stressigt. Skumt.

Hursomhelst så har jag nog kommit fram till hur jag vill att min balklänning ska se ut! Satt och letade inspiration, pratade och planerade med mamma häromdagen, och efter många om och men så kan jag nu med 90% säkerhet säga hur den kommer att se ut. Skoj! Man kan säga att det är ett hopplock av två klänningar som vi ska sy upp. Och med vi så menar jag mamma. Jag var lite tveksam på att låta henne sy den först, men hon har trots allt gått en sömnadsteknisk linje på gymnasiet för inte alltför längesedan (20 år, haha) så förhoppningsvis så kan hon sin sak. Och dessutom lovade hon att om jag skulle bli missnöjd med minsta lilla så lämnar vi över det till en profesionell skräddare. Bra så!

Detta betyder alltså att tygjakten kan börja! Jag vet att jag vill ha en lila klänning. Mörklila. Jag har den exakta nyansen klar för mig, och hittar jag inte den blir det jobbigt. Material däremot är en annan femma. Jag har egentligen ingen aning om vad som bäst passar till modellen och formen osv, så det är väl tur att jag har mamma som kan sådant.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0