Three down..

Och så var de tre första proven av mocks skrivna. Tre av sexton. 16 prov på 8 dagar. Det är ändå gött liksom! Dock hade jag missbedömt det hela litegranna kan man ju säga, vilket ju inte var så käck. Morgonen började nämligen med multiple choice questions i biologin. Den var okej. Den var väntad och gick bra.

Sedan får vi en liten paus för att därefter köra ännu ett litet biologiprov. Och denna gången trodde jag att det skulle vara data based questions och short answer questions, men tji fick jag! Det var nämligen DC, SAQ och essay questions. Jag hade inte väntat mig att behöva beskriva ventilation, meiosis, mitosis, the action of the heart, translation och transcription, digestive system och alla andra jobbiga processer i detalj. Men det fick jag minsann göra ändå. Dock hittade jag en fråga som funkade fint, så det ska nog ha gått rätt bra ändå. Men första tanken var bara "fuck". Ha ha. Fuck it. Det är mitt nya motto. Hursomhelst.

Dagens andra (smärre) chock kom när det var dags för prov nummer tre. Då var det inte alls svenska som jag hade räknat med, utan engelska. Uups. Skulle kanske ha läst på lite om comparative commentarys innan, Janina? Ja, det skulle jag nog. Vi skulle alltså jämföra två okända texter. Nu kanske det inte låter så svårt. Det är det kanske inte så svårt, men med IB's kriterier så är det inte heller det lättaste. Allt beror helt och hållet på vad man får för texter. Hursomhelst. När jag läser igenom dessa texter så känner jag bara "scoooore, detta kommer gå så lätt". Och så hade jag tusen bra idéer och tusen bra tankar. Så efter en stund ska jag börja skriva. Då låser det sig. Jag kunde inte alls formulera mina tankar i ord, och alla argument som låtit så bra i mitt huvud blev ren skit. Gött är det. Ne.

Imorgon är det ytterliggare tre prov, psykologi x2 och svenska. Denna gången är det verkligen svenska. Det känns inte bra, men whatever. Psykologin asså. Där är det mycket att plugga kan jag tala om. Dessutom är ett av proven ett HL only. HL är higher level asså. För er icke-IBare. Janina är psych HL. ho ho. Ne nu har jag hela alfabetet igen. Hejdå.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0