Renovering

Annars är ju pappas komentar skön.

Johannas rum ska göras om, och dörren bytas ut. Problemet är bara att dörrstorlekarna skiljer sig nu från för 20 år sedan, så öppningen i väggen är ungefär 10 cm för liten på höjden för att den nya dörren ska kunna passa. Hänger ni med? Jag gör det knappt själv, så det är okej. Summan av kardemumman är i alla fall att pappa ska såga, eller göra något annat passande, i väggen så att öppningen ska bli större.

"Tja, jag är inte så bra på sånt här så jag får väl prova mig fram lite!"

Ja, det är ju bara att leka lite på måfå, blir det fel så är ju inte hela väggen (och hallen) förstörd i alla fall. Bra tanke. Nu är han hursomhelst i full gång, och hela huset brummar och vibrerar. Särskillt gött är det att ha rummet intill då. Jag vågar inte gå ut och titta på resultatet, kommer säkert sluta med att hålet blir för stort så att hon har någon form av peeping-tom springa högst upp. Käckt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0