Dergården

Idag hade jag endast en mock exam (näst sista!!) klockan halv nio på morgonen vilket betyder att jag fick sluta väldigt tidigt. Skönt! Satte mig dock i bamba med Tobias och Mattias efteråt och hade den skönaste lunchen på länge, fy bubblan vad skoj det var och vad jag gillar dom! Åkte tåg hem, och när jag hoppade av i Lerum stod bussen och vänta. När jag kom upp ur tunneln hade den åkt. För illa, är inte meningen att bussarna ska matcha och vänta in tågen?!

Hursomhelst så ringde jag Linda och kollade vad hon hade för sig, och vilken lyckoträff det var! Hon hade nämligen långrast, så jag passade på att traska bort till gymnasiet och hälsa på henne. Fick mig en personlig rundvandring i skolan, och väldigt trevligt sällskap, sjukt bra! Det kändes väldigt skumt att traska igenom korridorerna och hela tiden se människor man känner igen, som man tidigare har gått med igenom hela grundskolan, men inte sett sen man gick ur nian. Läskigt hur mycket, men samtidigt hur väldigt lite, människor har förändrats. Lagom till det att hon skulle börja igen gick min buss, vilket ju passade helt perfekt. Tack Linda, för att du tog hand om mig. Min räddare i nöden :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0