1 down, 5 to go...

Efter att ha suttit åtta timmar med biologiböckerna igår, och fyra idag, så blev jag äntligen klar med min super-summary. 63 sidor och 15 203 ord lång. Jag skrattar bara jag tänker på det, för på något vis är det så absurt. Att jag på två dagar pluggat biologi konstant i 12 timmar. Att jag har summerat allt vi behöver kunna, och har arbetat med i två år. Jag. Janina med noll självdisciplin och studiemotivering. Tjejen som aldrig i hela sitt liv har pluggat, annat än kvällen före. Hursomhelst är det gött att ha den färdig, både nu inför mocks men även för finals då jag istället för att läsa på 520 sidor i boken kan vara nöjd med att ha mina 63. Satte även igång med att revisa lite psykologi, men insåg efter någon timme att det för tillfället var lönlöst. Det gick inte att konstantplugga mer!

Så nu har jag gett mig själv en fin liten paus. Mat, 24-tittande, facebook, bilddagboken, läsa tusen bloggar, och blogga lite själv har jag hunnit med. Tänk vad härligt! Dock har min lilla studiepaus varat lite för länge, så nu ska jag strax återgå till plugg och isolering. Den stora frågan är bara VAD jag ska isolera mig med. Matte låter kul. Matte kör vi på!

Hej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0