I'd give anything if only you knew it was me

Sitter och tänker tillbaka på de senaste dagarna och inser att saker som hände igår känns som en halv evighet sedan och det låter ju som att det skulle betyda att jag har gjort så mycket kul att jag inte kan hålla reda på allt men jag vet inte om så är fallet egentligen. Vad jag dock vet att jag gjort idag är att jag var i stan och träffade på min senaste Herrljungavän efter att ha fått veta att min äldre (time-wise and not in terms of years) och väldigt fina Herrljungavän har tagit körkort idag (grattis igen). Passade även på att köpa min första och än så länge enda julklapp till moster Mathilda och pratade lite med min och Lottas SJUKT FRÄSCHA phonehouse-kille om min mobil som skaffat sig väldigt segtryckta knappar. "Jobbade" och grabben var tyvärr inte mycket bättre idag än igår utan låg och lyssnade på musik mest hela tiden medan jag la in hans favoritskivor på den nyinköpta iPoden som han får på sin 27e födelsedag imorgon och tyckte synd om min favoritkille. Har även haft en tvist med farmor om vad som egentligen klassas som förmiddag, vid elva hade hon redan suttit i ett par timmar och tyckt att det var förmiddag men jag hävdade bestämt att det fortfarande var morgon och inte alls konstigt om jag låg och sov. Vi agreed to disagree och tyckte att jag skulle svänga förbi henne i morgon för en liten shoppingtur till mataffären där jag passar perfekt som bärhjälp och som det fantastiska barnbarn jag är ställer jag givetvis upp på detta! Sist men inte minst i min händelserika dag så fick jag äntligen träffa min favorit som numera går under namnet italiano-Maria för en hel massa catching up med tillhörande film och pill i håret/kli på ryggen som avslutning. Fantastisk hur all tid i världen kan gå men så fort italiano-Maria efter en alltid lika härlig kväll springer hem medans jag tvingas stå i dörren för att se till att hon kommer hem ordentligt så känns det precis som om hon alltid har varit där och tiden har stått stilla. Tror det kallas kärlek eller något sådant.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0