Toktorsdag

Idag gjorde jag ett nytt försök på lite Renéemys vilket gick betydligt bättre än i tisdags. Det blev dock ingen heldag då vi gick igenom hela syllabus som var tänkt, men jag fick ändå frågat om det viktigaste vilket kändes skönt. Hann även med ett samtal med Dickson om mina mock-papers och betyg. Jag fick ett personal promise till och med. Ett personal promise av Dickson! Ho ho, nu blev ni väl nyfikna va? I alla fall. Det kändes också väldigt bra. Nu vet jag vad som krävs och jag ska banne mig sätta det på finals!

När jag ändå tog en utflyft till stan passade jag på att inhandla skor till studenten. Såhär ser dom ut och jag älskar dom. Älskar hela butiken för övrigt. Prickig Katt - gå dit! Man blir så himla glad av butiken, prylarna och framförallt de anställda. Något annat som var kul var tågresan hem. Det sätter sig en tjej bredvid mig och tar fram en folder och lite papper som hon ska läsa. Jag brukar alltid smygkika på vad folk pluggar på och så gjorde jag även idag. Och då ser jag att det står Sara IB2D. Typ. Jag bara hoppsan hejsan! Går det fler IBare på pendeln?! Soft. Sara satt i alla fall i sann IB-anda och läste TOK. Duktig Sara tänkte jag. Sedan efter en liten stund så plockar hon fram en engelska uppsats som är rättad. Då kunde jag inte hålla mig längre.

"He he, Dickson comments eller?"
"Hihi, ja" svarar hon.

Sen började vi prata om lite ditten och datten. Det var trevligt tyckte jag. Hon frågar vad jag skrev om på min Extended Essay. Jag svarar att jag gjorde min i engelska och hon ropar "det ska jag med!" jaså, svarar jag, vad ska du skriva om då? "Jo men jag tänkte läsa två chic-lit böcker och jämföra dom med samhället ur ett cultural perspective". Jag ba giiiirl, high five!! Så himla skoj att det i princip är vad jag gjorde. Och så ville även hon till Afrika och volontära efter studenten. Sara är en cool tjej kan vi ju helt enkelt konstatera!

Nu ska jag fortsätta plugga och sedan göra mig iordning för ikväll.
Då blir det chill hos Cilla har jag hört.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0