Bibliotekssamtal

Idag efter skolan så gick jag till stadsbiblioteket för att räkna lite matte. Financial mathematics låg fokus på, för det tyckte jag och Jessica att jag behövde öva på. Nu känns det faktiskt rätt bra igen. Jag kan det nog nu. Hursomhelst. Jag hittade ett stort runt bord som var tomt, så jag satte mig vid det. Efter en stund så kommer det två tjejer och joinar. Eller egentligen en tjej och en kvinna. I alla fall. Kvinnan lär ut engelska gramatik till flickan hör jag genom mina The Voice-hörlurar. Men jag fokuserar väl inte så mycket på det.

Efter en stund så började kvinnan prata med mig. Alex hette hon tror jag. Supertrevlig!! Jag vet inte riktigt hur det började egentligen, men snart fick jag höra allt om hur hon hade rest runt världen som ung. I Iran (eller kanske Irak jag minns inte) hade hon minsann varit, och Egypten likaså. Det sista stället hade hon åkt till med någon random kille hon träffade i Iran. Kan ha vart Afghanistan också. Något sånt land i alla fall, det spelar inte så stor roll! En vecka hade hon tillbringat i Egypten med denna killen. En kille som haschade väldigt mycket, tydligen, så dom hade gått skilda vägar efter ett tag. Men en skitrolig vecka hade hon haft verkligen!

Hon hade även träffat någon snubbe som frågade om hon ville med till Moskva. "Do I want to go to Moscow?! Hell yes!", hade hon svarat. Alex var nämligen amerikanska, från California. Så hon hade åkt till Moskva. I Australien hade hon träffat sin ex-make som hon var gift med i sex eller sju år tror jag. Eller så hittar jag på. Men hennes ex-make var det i alla fall. De sista två åren (kanske minns fel) hade dem bott i Sverige, och när dom separerade så stannade hon kvar. Nu var hon tillsammans med en finsk kille. Jari heter han. Dom har massa djur - kossor, hästar (glamorous & sugarpill, typ), kaniner (två hade dött i morse och en igår), och åtta katter. Dessa visade hon mig på sin mobil.

Allt detta fick jag veta på typ en kvart. Summan av kardemumman var i alla fall att hon definitivt tyckte att jag skulle ut och resa nu efter studenten. Det är nu eller aldrig sa hon. "But i wouldn't go to Africa. The flight tickets are really expensive... (viskar) and there's alot of AIDS!". Men jag vill ändå till Afrika. Sjukt glad blev jag i alla fall av vårt lilla samtal. Plus att hon älskade min klocka sa hon. Då blev jag lite extra glad.

Kommentarer
Postat av: Sofie

har du inte sex med massa främlingar och akta dig från att byta blod och liknande borde inte aids vara något problem för din del

2009-04-21 @ 23:24:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0