Fredagsfinal

Igår var som sagt min sista schemalagda gymnasiedag någonsin. Det känns sjukt i huvudet om jag ska vara ärlig, nästan så man börjar förstå att det faktiskt bara är en månad kvar. Men bara nästan. För det går liksom bara inte in i mitt huvud. En månad. Färdig? Nä, det kan ju inte stämma. Fast det gör det. Awesome!!

På kvällen åkte vi till mission i Sävedalen där Soulit hade konsert. Även det var ju awesome, som vanligt! Jag var egentligen rätt så opepp hela kvällen, kände mig mest blank och som att det var lika bra att åka hem och sova, men så fort dom klev upp på scenen, från första ton, så kände jag bara att fy vad livet är gött! Och så återfick jag min energi. Så sjukt gött gäng!!

Har även en liten Eric att tacka för mitt goda kvällshumör, han är som ett litet lyckopiller den där. Vissa människor behöver man liksom bara titta på för att bli glad. Han är nog lite av en sådan människa. Och när Eric(k) ändå kommer på tal, så får jag säga att det blev x antal awkward situations under kvällen. Så till den grad att det smittade av sig till mina drömmar inatt. Men det behöver vi ju inte tala om.

Skoldagen då? Jo, vi hade massa gott fika på både matten och ekonomin - det var ju trots allt vår "sista dag". Hallon och vit choklad-muffins, tryffeltårta, mer muffins, chocolate chip cookie-cake, chokladtårta och massa annat mumsigt. Om balbantningen har gått åt skogen tidigare, så kan vi ju säga att detta var en fet krashlandning. Men det är okej. Jag återgår istället till mitt tidigare motto, "Ät och var glad - träna inte!" Anyways. Det var lite sista minuten fix med vår yearbook som går i tryck i helgen - närmare 50 layouts fick vi ihop! Det ska bli så kul att få se det färdiga resultatet när vi lagt så mycket tid på det!

Sist, men inte minst, så hade vi tryouts för Hvitfeldtskaloppet. För er som inte vet så är det en stafett som alla skolans tredjeklasser tävlar i. Fyra stycken från varje klass ska springa, och den klass som vinner får springa ut först på studentdagen. Viktigt med andra ord! Dessutom vann IB-treorna för första gången någonsin förra året, vilket sätter lite press på oss i årets avgångsklass. Hursomhelst var Mike var snabbast, ganska tätt följd av Nick. Av tjejerna ser det ut som att det blir Caroline och Julia som springer. Nu håller alla tummarna för oss, okej? Okej. Bra så!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0