En dröm jag helst ser inte blir besannad;

Ibland när jag kommer hem från skolan är jag så fruktansvärt trött att jag lägger mig och sover en liten stund. Oftast brukar jag ställa alarmet på en sisådär kvart, tjugo minuter senare, men på något vis brukar dessa eftermiddagstupplurar bli betydligt längre. Dessutom resulterar det i att man inte kan somna på kvällen, så man går och lägger sig alldeles för sent, och oftast måste man dagen efter även gå upp alldeles för tidigt. Detta i sin tur resulterar i att man är trött hela dagen i skolan, och när man kommer hem så känner man att måste vila ögonen, om så bara en kvart... Ja, ni förstår, den onda cirkeln är ett faktum!

Det jag ville berätta var att jag nyss tog mig en sådan tupplur, och under tiden hade jag världens mest verkliga och läskiga dröm. Har ni någonsin drömt att ni tappar alla era tänder? Att dom en efter en faller av, ända tills du inte har en enda kvar? Detta är lite av en återkommande dröm för mig, och jag kan berätta att det är så sjukt läskig känsla! Att känna hur hela käken låser sig, värker och nästan domnar bort. Tänderna känns lösa och som om dom ska lossna vilken sekund som helst, så man försöker att röra så lite som möjligt på munnen, allt för att tänderna inte ska stöta emot något som gör att dom faller. Men det gör dom såklar ändå. I drömmen så för man tungan längs med tandraden, men där finns inga. Istället ser man hur alla ligger på golvet, blodiga.

Eftersom att jag drömt detta tidigare, säkert fyra gånger under en inte allt för lång period, så var jag på något sätt medveten om att detta kunde vara en dröm i min nuvarande dröm. Hänger ni med? Så jag drömde att jag försökte lägga mig för att sova, så att när jag sedan vaknade skulle tänderna sitta på sin rätta plats igen. I drömmen vaknade jag, men mina tänder var fortfarande borta. Detta gjorde att drömmen kändes mer verklig än vad den någonsin tidigare gjort, och jag var så hemskt rädd, orolig och ledsen över vad detta skulle komma att innebära i framtiden. En Janina utan tänder?! Det är säkert. Det var helt fruktansvärt!

När jag sedan vaknade på riktigt, så var jag helt svettig och jag låg helt stilla. I flera minuter vägrade jag att röra mig själv, speciellt munnen, för att jag var rädd att tänderna, liksom i min dröm, skulle lossna om dom nuddade vid något. Efter en stund vågade jag tillslut stänga munnen. Långsamt, långsamt. Lättnaden när jag kände att mina tänder faktiskt satt kvar i min mun, och att inte en enda av dom var lös, var enorm. Detta är verkligen något av det sjukaste jag vart med om!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0