Even the best fall down sometimes, even the stars refuse to shine

Idag hade vi en väldigt oproduktiv håltimma i skolan. På tre och en halv timme. Ingen i vår mattegrupp hade the first draft på matteprojektet som skulle lämnas in lite senare, men det hindrade ju inte oss från att tänka på allt annat än matte ändå. Istället lärde jag Amanda kuben, och så satt vi och letade solresor på Adelias laptop. Tanken är att vi ett par dagar efter studenten ska dra iväg ett gäng och fira att vi för gott slipper IB och allt som hör det till. Just nu är vi väl en 20 personer som är på den idén, mest är det ISGR barn, så jag känner mig lite halvt malplacerad, men blir det av så blir det nog sjukt bra ändå. Vart det bär av är fortfarande oklart, men det lutar nog mot någonstans i Grekland, vilket jag tycker är helnice. Fick en så sjukt go känsla när vi satt där, fatta att om åtta månader så är allt över!

Nu är jag dock hemma, och idag slog nog första höst/vinter-depressionen till på allvar. Vill bara lägga mig ner och dra täcket över huvudet och aldrig mer komma upp. Plötsligt känns de där åtta månaderna som en halv evighet. Jag ligger efter med läxor, och börjar bli riktigt orolig inför allt som ska skickas iväg under hösten. Men jag antar att det bara är att bita ihop.

Kommentarer
Postat av: Linda

Höst/vinter-depressionen har slagit till i min klass. Men idag var en bra dag. Tycker inte om höst/vinter-depressionen, den är dum och vill en ingen gott alls i hela världen!

2008-10-09 @ 16:59:15
URL: http://http:/arracsboll.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0