I'll be ok.

Idag slutade jag klockan två. Då gick jag och åt thaimat med Emil som sällskap. Vi gnällde lite om hur synd det är om oss som går IB, och pratade lite allmänt om ditten och datten. Det var trevligt måste jag säga. Sedan traskade vi vidare till stadsbiblioteket för att plugga, och där stannade jag tills klockan var strax efter sex, och jag var tvungen att springa tillbaka till skolan för parents meeting. Snackade lite med matte, psych, english och biology lärarna och allt som sades stämde överens med varann. Samma "problem" i alla ämnen: jag kan om jag vill, men har för lätt att slarva och ge upp. Typ. Nu ska jag verkligen ge gärnet det sista dock. Jag måste. Det sista jag vill är att få diplomet och vara missnöjd, att se tillbaka och tänka att jag borde ha ansträngt mig lite mer, att veta att jag skulle kunnat få så mycket bättre resultat. Det är min absolut värsta mardröm. Hursomhelst har jag suttit med mitt math project hela dagen, både på biblioteket och hemma, och nu börjar jag äntligen komma någon vart. Imorgon ska a first draft in. Känns bra. Faktiskt.

Från och till, men I'll be ok.

Kommentarer
Postat av: annabanana

Det är sjukt, att sista året är det mest omotiverade året. Det är skrämmande, men så sant. I trean var jag så grymt skoltrött så det fanns inte. Tyvärr sket jag i det sista, jag hade nog kunnat få bättre resultat i några ämnen men är nöjd ändå. jag hamna där jag ville, men som sagt, det är lätt att ge upp. Alldels för lätt. Så kämpa, det lönar sig.Men du var inte ensam om att känna såhär, verkligen inte.

2008-11-06 @ 00:22:55
Postat av: Linda

Jag säger som Anna ge inte upp för att det känns svårt. MEN, överansträng dig inte heller! Ge all den prestationen du känner att du verkligen kan ge utan att ta all av din erergi.

2008-11-06 @ 17:26:29
URL: http://http:/arracsboll.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0