Anti-halloween

Gårkvällen såg verkligen ut att bli av den lite tråkigare sorten, inga planer och ingen egentlig ork att ta tag i något heller. Sådana stunder är det ju himla tur att jag har lilla moster Sofie som räddar mig. Framåt eftermiddagen ringde hon nämligen och frågade om jag inte skulle med på anti-halloween kväll i kyrkan, ett erbjudande jag inte var sen att tacka ja till.  Jag kastade ner diverse vita spetskläder och silvertights, Sofie kom och hämtade upp mig, och sedan tog vi en sväng om Lindex barnavdelning och köpte ett par otroligt rosa och gulliga vingar (ängel? fe?) och ett tillhörande spö. Släng på lite lockat hår och glitter på det och ni har kvällens outfit, väldigt anti-hallowen om jag får säga det själv.

Kvällen blev otroligt bra, fylld av mini-draman, maffia med en liten twist, bajsberättelser (omoget, men som jag skrattade!), äppelkaka, snack, skratt och allmänt skoj. Vid två-tiden var vi hemma hos mormor igen där jag också sov. Vaknade upp till doften av pannkakor idag, finns det något bättre sätt att starta dagen på? Tveksamt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0