Alla kärlekshistorier liknar varandra

"Vid floden Piedra satte jag mig ned och grätt. Sägnen berättar att allt som faller ned i den här flodens vatten - löven, insekterna, fåglarnas fjädrar - förvandlas till stenar som lägger sig i dess bädd. Tänk om jag bara kunde slita mitt hjärta ur bröstet och kasta det i strömmen, då skulle ingen smärta längre finnas, ingen saknad och inga minnen.

Kanske får kärleken oss att åldras i förtid, och kanske gör den oss unga när ungdomsåren är förbi. Men hur skulle jag kunna låta bli att minnas de här stunderna? Det var därför jag satte mig och skrev, för att förvandla sorgen till saknad och ensamheten till minnen. För att jag, när jag berättat färdigt den här historien för mig själv, skulle kunna slänga den i Piedra. Först då skulle vattnet kunna släcka det som elden hade skrivit.

Alla kärlekshistorier liknar varandra."

Kommentarer
Postat av: Olivia

hihi, så du gillar boken vi valde? :P :)

2008-11-27 @ 19:15:38
Postat av: Philemon Arthur

Åh, vilken fin text, verkligt fin.

2008-11-28 @ 09:43:30
URL: http://butitsnotyugoslavia.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0