What a day for a daydream, what a day for a daydreaming girl

#1. Människor förändras. På både gott och ont. Det inkluderar även oss själva.
Om jag för två år sedan hade kunnat se hur jag är idag, hade jag gillat det då?

#2. Tänk vad mitt liv skulle sett annorlunda ut om jag inte valt att gå IB.
Tänk alla människor jag aldrig mött, alla skratt jag inte haft, allt det bra som inte fått äga rum. Jag skulle ha utvecklats åt ett annat håll, inte vara den jag är idag. Vem är jag? Vem skulle jag ha varit? Läskigt.

#3. "Att få se sig själv ur sin fiendes ögon skulle vara det nyttigaste man kan göra"
Ungefär så stod det på en blogg tillhörande en bekant till mig. Jag tror hon har väldigt rätt. Tänk vad mycket man skulle lära om man fick se sig själv ur andras, dock inte bara sina fienders, ögon. Så mycket man skulle inse, så mycket man skulle förstå.

Förlåt för flummiga, icke välformulerade tankar, men klockan är snart tolv. Jag bara tänkte.

Kommentarer
Postat av: Linda

"Att få se sig själv ur sin fiendes ögon skulle vara det nyttigaste man kan göra"
Håller helt och hållet med!! Ses på torsdag! Jag vet vad vi ska kolla på! :P

2008-03-18 @ 18:30:31
URL: http://arracsboll.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0