3 Juni 2009 är ni välkomna på Janina och Mathildas studentfest.

I helgen hade vi kalas för min lillasyster som fyllde tretton i veckan. Stundenten började komma på tal, och uppenbarligen håller både mormor och mamma på att planera för fullt redan nu. Galet tyckte jag som knappt tänkt på det alls. I varje fall deklarerade de att Mathilda minsann tar studenten den 3 Juni nästa år, och så började de fråga vilket datum jag går ut. Jag hade minsann ingen koll alls på det, så jag tar mig en tripp till datorn för att kolla upp detta, och vad ser jag då? Hvitfeldtskas student 2009: 3 Juni. Hjälp! Nej! Panik! Aldrig i världshistorien har Lerums gymnasium som Mathilda går på tagit studenten samtidigt som Hvitfeldtska. Aldrig. Alltid skiljt en vecka eller så dem emellan. Men naturligtvis ska detta ändras, och det ska ändras året som jag och min moster tar studenten samtidigt. Så typiskt. Detta gjorde mig i varje fall rätt ledsen, eftersom att mormor och morfar naturligtivis kommer befinna sig på Mathildas skola, och likväl blir det ju tråkigt för Mathilda att hennes syster, min mamma, är hos mig. Har vi tur så kommer det vara som i år, Hvitfeldtska springer ut redan vid ett, och Lerum vid tre. Är det så så finns det en möjlighet för dom att vara först hos mig, och sedan fort som attan åka till Mathilda. Fast det är nog ändå tveksamt. Men om man ska se detta lite positivt då, så betyder ju detta gemensam studentmottagning, vilket ju skulle kunna bli riktigt kul. Dessutom är det rätt praktiskt då det är större hos mormor, och så är det ju mycket lättare att ta sig till Lerum än till Gråbo. Förstå vilken fet studentfest vi kommer ha eller! Helt crazy bananas!

Summan av kardemumman är i varje fall att jag inte riktigt vet om jag älskar eller hatar det faktum att vår student infaller på samma dag. Fast det är ju faktiskt ett helt år kvar, och det kommer nog lösa sig till det bästa. Hoppas jag. Men nu kan ni ju i varje fall planera in studentmottagning i Lerum den 3 Juni 2009! Ett år kvar. Galet, galet, galet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0