Sommarlov. Äntligen.

Sommarlov, sommarlov, sommarlov.
Känns så otroligt skönt, och det är antagligen mer välbehövligt än någonsin tidigare. Jag vet att jag sagt det om varenda lov fram tills nu, men jag har svårt att tänka mig att det stämt in mer väl än det gör just idag. Trots att jag inte kommer slippa skolan helt i och med TOK och Extended Essay, så kommer jag i varje fall slippa all stress, hets och allt det där som under terminerna ligger i bakhuvudet och gnager. Nu är jag fri. Fri i över två månader och det känns för jäkla gött.

Vad ska jag då göra av all min nyvunna fritid? Först och främst ska jag utnyttja tiden till att umgås med vänner. Under skolveckorna är det så himla svårt att hinna med, och jag känner att jag inte alls träffar folk lika ofta som jag skulle vilja, så nu under sommaren tänkte jag försöka ta igen förlorad tid med de jag tycker om. Hönöveckan är något som jag ser grymt mycket fram emot, och även Thailand som kommer att avsluta sommaren. Bortsett från detta har jag som sagt planerat att skriva ett par uppsatser, och det senaste tillskottet i min sommarplanering innefattar körkortstagande. Jag har litegranna insett att nästa år kommer det inte finnas någon tid till detta, och efter studenten känns det lagom troligt att jag kommer sätta mig och plugga körkortsteori, så det är liksom lite nu i sommar eller aldrig som gäller. Så nu i sommar ska jag minsann ut på vägarna! Allmänt slappande, solande, badande och njutande är annars vad jag planerat att ägna mig åt under vad som är mitt sista sommarlov någonsin. Förhoppningsvis blir det bra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0