Hönö var fint

Tja. Jag tror jag ger upp att dra en lång utläggning om hönöveckan innan jag ens har börjat. Jag nöjer mig med att säga att den var bra, vill ni sen se bilder och sådan skit är det som vanligt bilddagboken som gäller.

I alla fall. Nu tänkte jag fokusera på något viktigare, nämligen att berätta om saker jag stör mig på. Någonting som gör mig oerhört irriterad är när människor ringer hem till en utan att presentera sig. Min lillasyster har en sådan kompis, och hon gör mig lika lack varje gång. Det ringer, jag låter ett par signaler gå fram medans förbereder min supertrevliga telefonröst och sedan svarar jag glatt att "hej det är Janina!". I andra änden hör man då en pipig liten jobbig musröst som kort och snabbt pressar fram ett "hej, är Johanna hemma?". Ärlig talat! Hur svårt kan det vara att säga sitt namn och åtminstone låtsas vara lite trevlig?! Är lite vett och etikett för mycket att be om?! Att jag sedan vet vem denna personen är utan att hon presenterar sig, och att jag ogillar henne av x antal anledningar ändå och att presentationen egentligen inte gör någon skillnad är en helt annan femma. Regel nummer ett om ni ska ringa hem till mig: presentera er, eller var förevigt min ovän. Ungefär.

När jag ändå är inne på det här med jobbiga telefonmänniskor, är det bara jag som lackar ur när telefonförsäljare ringer och efter att man svarat så väntar dom typ sju sekunder innan dom säger hallå och talar om vad dom vill?! Jag får lust att dra till med en Alma och helt enkelt fräsa fram ett "men jag ska döda dig!" och sedan slänga luren i örat på dom. Ge dom vad dom förtjänar!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0