Simmande puckon.

Idag slutade jag klockan två.
"Vad skönt! Gött för dig att få komma hem tidigt för en gångs skull" kanske ni tänker då. Men var det skönt? Fick jag komma hem tidigt? Svaret på den frågan är ju nej. Naturligtvis fick jag inte det, eftersom det vart föräldramöte fyra timmar senare. Fyra timmar! Så ja, det bästa jag kunde komma på för att fördriva tiden var att pallra mig ner till Vallhalla och simma litegranna. Det gick bra, bortsett från ett par saker. Nummer ett, jag har nog kommit på att jag har en knäskada eller något (Tobias!!!), för varje gång jag simmar så får jag sjukt ont i mitt vänsterknä och kan knappt gå ordentligt efteråt. Nummer två, alla simmande puckon!

Det finns så otroligt många störande människor i bassängen, så det är helt sanslöst. Idag var det till exempel tre tjejer som inte bara envisades med att simma riktigt långsamt, utan dom var också tvugna att simma bredvid varandra - på bredden alltså! Att ta sig förbi dom var bara jobbigt, och allmänt störande. Det fanns även en gammal hårig man som naturligtvis skulle köra ett par längder ryggsim mitt i bassängen. Han plaskade och skvätte, och var även han allmänt långsam. Det är ju inte så att problemet är att dom simmar långsamt, jag förstår mycket väl att alla inte har samma tempo, och jag är väl inte den snabbaste heller. Problemet ligger i att dom envisas med att simma i mitten, vilket ger oss andra ungefär noll möjlighet att ta oss förbi. Till sist så vill jag även berätta om dagens kanske största simmande pucko. Jag ligger och simmar i kanten av bassängen så att alla snabbare människor enkelt ska kunna simma förbi mig. Detta är också vad en irriterande man gör. Problemet är bara att han är så otroligt korkad att han bestämmer sig för att simma emellan mig och bassängkanten, där det finns ungefär 40 cm att röra sig på. Vid detta laget var jag ruskigt irriterad och kände bara för att dränka honom och alla andra dumma människor. VARFÖR kunde han inte simmat om mig i mitten där det fanns plats? VARFÖR var han tvungen att ta innerfilen där det inte fanns någon plats? VARFÖR skulle jag behöva flytta mig, när det uppenbarligen är han som inte har alla hästar hemma?

Alla behöver gnälla av sig once in a while.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0