Nobelpris

Just i detta nu befinner jag mig hos min mormor. Det är trevligt och jag har sedan igårkväll kollat på hela säsong ett av Grey's Anatomy. Minus det sista avsnittet, men det fixar vi imorgon bitti. Men nu var det inte Greys jag tänkte fokusera på idag, trots att jag säkert kunnat skriva en hel uppsats om det. Dagens ämne är istället Päron.

Och då kanske ni höjer på ögonbrynen och undrar vad det är som gör att jag väljer att ägna ett helt inlägg åt denna härliga, kägelformade frukt. Då sa jag tala om för er att det är mystiken kring den. Det är nämligen såhär att idag har jag gjort en revolutionerande upptäckt! Vill ni höra? Det vet jag att ni vill, så här kommer det...
... Äter man päronet uppifrån och ner så försvinner kärnhuset!
Det är helt sjukt! Äter man runt om päronet så går det ju aldrig att äta allt, för tillslut kommer kärnhuset och stör, och det går aldrig att äta upp. Börjar man däremot uppifrån så kommer det aldrig något kärnhus. Hur funkar det liksom? Vidare leder ju detta tillfrämjandet av hushållsekonomin, eftersom att om det inte kommer något kärnhus, så får man i sig mycket mer mat för pengarna, i och med att man inte behöver slänga något. Det är ju helt genialiskt!
Så ät era päron från toppen till botten, gott folk!

Jag säger bara en sak, finns det nobelpris i typ.. frukt, såär jag helt klart hetaste kandidaten!
Godnatt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0