Homosexualitet

Jag har funderat på en grej appropå det här med homosexualitet.
Det finns dom som är helt emot det, påstår att vi är skapta för att leva med någon av motsatt kön, och det finns dom som tycker att homosexualitet är helt okej, inget fel med det. Den sista kategorin brukar motivera sina åsikter med att säga att "man blir ju kär i en person, inte i ett kön", inte sant? Om man anser att man blir kär i en person just på grund av dennes personlighet, bör det då inte betyda att man anser att alla är bisexuella? Detta eftersom man likväl skulle kunna bli förälskad i en kille som en tjej.

Jag har inget egentligt svar på denna frågan, och jag tänker inte heller ställa mig på någon sida och säga att homosexualitet är rätt eller fel, jag tror att ni som känner mig vet vilken sida jag står på. Jag är bara lite nyfiken och undrar hur ni tänker? Vad är era åsikter? Om man anser att kärlek uppstår på grund av personkemi, utan hänsyn till kön, betyder det då även att man anser att alla människor är bisexuella? Tror ni att detta stämmer, eller är mina tankar helt galna? Jag tycker i alla fall att det är ett ganska intressant ämne.

Hej.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0