Everyday people are the ones who are making miracles

Bloggtorka delux. Igen. Hur längesen var det jag skrev sist, en och en halv vecka? Illa, illa... Så vad har då hänt sedan dess? Bland annat så tillbringades ungefär hela förra helgen i Alingsås. På fredagen var det som vanligt TU, och dagen därpå hade Daniel kalas hemma hos sig då han fyllt år. Massa trevliga människor där så det var kul. Senare på kvällen var det även Gospel konsert i kyrkan, så hela kalasgänget drog dit och kollade. Det var bra, och dom hade den galnaste körledaren någonsin. Helt underbar med spiritfingers och luftgitarr. Sedan återvände vi till Daniel för kladdkaka, prat och spel. Det var trevligt.

I onsdags drog vi IB tvåor igång med Group 4 Project. Årets tema var "Friend and Foe" och jag hamnade i samma grupp som Amanda och Märtha. I början hade vi lite problem med planerandet och visste inte riktigt vad för experiment/lab/investigation vi skulle göra, men det slutade med att vi kom på värsta grymma grejen. Jag ser så, så, så fram emot Måndagen efter lovet då vi skrider till verket, det kommer bli riktigt roligt och intressant! Dagen efter är den stora dagen då vi håller våra poster presentations, minglar runt, och tillsammans med science lärarna röstar på den bästa gruppen. Det kommer bli kul!

I tisdags fyllde Lisa 18 och igår, fredag, var vi ett IB gäng som åkte hem till henne och firade tillsammans med några av hennes vänner. Tidigare på dagen mådde jag riktigt, riktigt illa men en tripp till skolsyster och en tablett senare blev jag åter mitt gamla jag, i alla fall nästan, och det är jag glad för, för det hade varit riktigt tråkigt att missa. Det var en fin kväll med mat, prat (rim), nya trevliga människor och såklart många skratt. Körde även Guitar Hero för första gången igår, jag var riktigt dålig, men så fort jag fattat hur man skulle göra så tyckte jag det var skitkul.

Idag har jag inte gjort något vettigt alls. I stället har jag legat i min säng med datorn i högsta hugg och kollat på Gossip Girl och American Idol, samtidigt som jag knaprat halstabletter. Har nämligen blivit ganska rejält sjuk, vilket i princip aldrig händer mig. Men nu är det alltså dags, lagom till sportlovet, och det känns väl sådär lagom populärt. Kvällen har jag tänkt, hör och häpna, spendera i min säng, tittandes på Juno.

Nu tänkte jag runda av detta lilla (inte så litet) inlägg och se om jag kan hitta på något vettigare att göra (antagligen inte). Kika igenom Lisas Nikon D40-bilder från igår ska jag i alla fall göra. Jag vill också ha en bra kamera, man blir så snygg då (egoist javisst). Okej, nu slutar jag, Hejs.

(For the record, så kan jag säga att jag nu vet vem den mystiska NV2 killen är - Max!)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0