Söndag Måndag

Igår hade jag nog den ballaste söndagen på år och dar. Min kära vän Sandra och jag drog nämligen iväg på Missing Piece spelning på Diamond Dogs och fy tusan vilken lyckad kväll det blev! Massa skönt folk, härlig musik och gött häng. Jag älskar hur vi varenda vecka finner nya band att nörda ner oss i. Klasskamrat Johans spelning med bandet The Blokes ledde oss till favoriterna Långfinger. Nästa Långfingerspelning gav oss Missing Piece. Och deras spelning igår ledde till upptäckten av vårt senaste favoritband, nämligen Ceasar och Plåster! Sjukligt bra för att vara svenskt, eget och gött sound, och framförallt skön frontfigur som dessutom visade sig vara en gammal busskompis till mig. Ja, jag känner mig väldigt svamlig men summan av kardemumman är i alla fall att jag hade en riktigt riktigt grym partikväll. Tack Sandra!

Idag har också vart riktigt skoj. Började dagen med att åka iväg med pappa för att fixa den där himla legitimationen. Jag kände änna att passet inte är okej alltså! Hursomhelst så åkte vi till Lerum för att ta kort, och sedan vidare till Swedbank för att skriva på lite fina papper och sådär, så nu är det bara att vänta. Därefter åkte vi och hämtade upp min kära farmor då vi skulle åka och hjälpa henne med att handla. Så sjukt roligt var det. Min farmor är världens tjatigaste tant, och i och med att hon dessutom har världens mest högljudda skånska så är det helt underbart att gå i affärer med henne. Idag tillexempel, så letade hon efter paranötter, men kom inte på vad det hette. "Ja men sånadär negertår, duvet?!". Fint farmor, lite högre tack. Men hon är mysig min kära farmor :) Efter alla Lerumsäventyr bar det sedan av till stan där jag efter många om och men fick handlat klart alla julklappar. Sista minuten-Janina.

Ikväll ska jag mysa med min familj. Det blir fint.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0