Idag har varit ett skämt.

Klockan tio över sju är jag i stan, efter att ha sovit två timmar, för att skriva ut ett papper och öva till min svenska presentation som skulle hållas kl. 8 på morgonen. Dock hade jag, halvvägs in till stan, fått ett sms av sv läraren elisabeth som meddelar att hon är sjuk idag. Jaha. Värt.

Till saken hör att jag är sjuk, och enda anledningen till att jag ens gick upp ur sängen imorse var just denna presentation som är rätt viktig för mitt betyg. Men nehe, idag ska vi inte ha en lektion, nej. Kommer in till skolan ändå, sitter och pratar och äter julgodis med diverse IBpack en stund, och helt plötsligt kommer DuPriest och bara "Julia, Jens, you do know that we don't have physics today, right?" Nej, det visste dom inte. Fuck it, sa Julia och Janina då, vi drar hem!

Som om detta inte vore nog, så somnar jag även på bussen, och vaknar inte förrän på ändhållplatsen Sjövik. Underbart! Frågar chauffören om han kanske inte vänder tillbaka till Gråbo igen direkt, men icke, han ska minsann ställa sig i garaget och gå på rast. Tydligen hade Gråbobussen precis åkt med, och nästa går inte förrän en timme senare, så jag är helt enkelt fast ute på landet. Själv. Kallt.

Till saken hör även att jag drack typ tre koppar thaite igår, typ detox med laxerande effekt. Det, i samband med att jag sovit endast två timmar och inte ätit någon frukost resulterade i en inte så glad måndagsmorgonmage. Går hursomhelst in i någon liten lantbutik, får ett glas vatten och sätter mig och väntar. Får även låna en toa, hehe, och sen är jag så gott som mig själv igen! Kom hem vid typ halv tolv då jag bunkrade upp med ännu mer julgodis och klementiner, och la mig och kollade på True Blood. Somnade och vaknade inte förrän vid fem igen.

Värd dag. Otroligt värd dag.


Kommentarer
Postat av: Julia

Stackars liten. Men nu är det jullov, snart.

2008-12-15 @ 19:57:38
Postat av: Linda

Underbara Janina, jag lider med dig!

2008-12-22 @ 19:49:18
URL: http://arracsboll.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0