Nöjd.

Så var man hemma.
I fredags klockan 09.05 landade planet i Göteborg, och jag fick äntligen känna svensk mark under mina fötter igen. Har var sexton riktigt härliga dagar med värme, sol, bad och makalöst god mat. Thailand är ett galet land, med galna människor, som jag inte kan låta bli att älska, och att det är så fantastiskt vackert gör ju inte saken sämre. Dock är det väldigt skönt att vara hemma igen, att umgås med, och hela tiden vara så tätt inpå sin familj i nästan tre veckor gör att man längtar hem till lite vettiga människor igen. Är skönt att träffa vänner, och till och med skolan ser jag fram emot så man kommer in i lite rutiner och får dagarna lite mer strukturerade igen.

Skolan. Imorgon börjar mitt sista gymnasie år. Trots att jag egentligen är livrädd så känns det bra, för jag har gett mig sjutton på att klara det här. Jag har en känsla av att jag kommer ha många långa och mörka höstnätter med tonvis av läxor framför mig. Jag kommer tvivla på mig själv, jag kommer gå ner mig totalt, som jag alltid gör under den mörka halvan av året. Jag kommer ångra mitt val tusen gånger om och jag kommer vara ett vrak när Maj och finals närmar sig. Men. Jag har kommit underfund med att det är okej. Jag kommer klara det. It's always darkest before dawn. Och vilken gryning sen - balen, studenten och livet.

Har haft ett riktigt fint avslut på mitt sista sommarlov. Thailand och en fantastisk helg med massa människor jag tycker om. Har hunnit med en skön kväll i Alingsås med dess makalöst bra människor, ett fantastikst bröllop då min fina vän Isac gifte sig med sin Frida, Bio x2 - Barnhemmet och Batman - med favoriterna, och framför allt en massa skratt. Kunde knappast ha slutat bättre.

Kommentarer
Postat av: Oscar

Ja hon har komit igång me bloggen igen! de va ett tagsen du!:)

2008-08-24 @ 23:10:15
Postat av: Janina

haha ja, det var ju tyvärr det. Men nu ska jag minsann försöka dra igång den igen :)

2008-08-24 @ 23:36:25
URL: http://likekindergarten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0