You'll get the urge to push me down, only to learn I'll resurface

Idag traskade jag ner till stadsbiblioteket efter skolan och skaffade mig ett lånekort, jag tyckte nämligen det var litegranna på tiden nu. Tanken var väl att jag skulle leta upp lite material till min Extended Essay, vågar inte dra ut på det så mycket mer nu då Dickson antagligen kommer döda mig imorgon när han får höra att jag inte ens har min research question klar. Men inte gjorde jag det. Istället begav jag mig ner till stan och träffade min fina Sofie. Vi satte oss på Fröken Olsson och fikade och pratade om himmel och jord, och allt däremellan. Som att hon och jag ska köra en mysig London-weekend tillsammans i vinter. Som jag längtar!

Det har varit en bra dag idag. Första riktiga skoldagen då vi följde schemat, och det har känts helt okej! Fick mitt busskort av Francois, och på biologin fick vi information om vår field trip om två veckor, vilket jag faktiskt tycker ska bli ganska intressant och skoj. Hade också en trevlig håltimma med goaste Amanda, och vi fick sluta tidigare från svenskan, så ännu kan jag inte klaga känner jag. Appropå svenskan, så ska tisdagslektionen bli en HL-lektion, vilket betyder att jag inte kommer behöva gå på den, vilket i sin tur betyder att jag inte alls kommer behöva sluta halv fem, utan kvart i tre hädanefter! Gött jäkla mos, säger jag.

Dag två, och peppen hänger alltså kvar!
Puss.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0