Torsdag / Fredag

I förrgår började tonår igen, vilket jag är sjukt glad över. Det är något speciellt med att varje torsdag få spendera sin kväll där, tillsammans med den goaste samling människor man kan tänka sig. Att få leka, skratta, prata av sig, fika och bara umgås gör hela veckan så sjukt värd. I torsdags så startade vi alltså upp igen efter sommaruppehållet, och vi gick ut starkt med mini-OS. Vi blev indelade i lag/länder och skulle sedan tävla mot varandra i fem stenhårda grenar, däribland limbo och luftgevärsskytte, så efter invigningsceremonin med flaggbärare och OS-fackla så var det alltså igång! Jag kan inte påstå att jag var särskillt bra i någon av grenarna, men fy vad roligt vi hade!

Igår morse kom jag typ fyrtio minuter tidigare till skolan då bussarna gick lite skumt, så jag gick och satte mig utanför psykologisalen. Det visade sig att IB-ettorna hade lektion där, så när dom slutade ett par minuter senare, så kom Richard ut och gjorde mig sällskap tillsammans med hans vän Hannes följande halvtimme. Trevligt! Hade en fortsatt skön dag i skolan, och rolig lunch med fina flickorna. Sedan bestämde jag mig för att ge mig själv lite ledigt, fredagseftermiddag som det ju var, för att jag skulle hinna springa lite snabbt på stan, och sedan åka hem och fixa i ordning mig snabbt inför Alingsås där vi skulle fira att Emma fyllt år i veckan.

Massa trevligt folk, grillning, och fint väder gjorde kvällen helt fantastiskt bra. Många skratt blev det, särskillt när man sitter bredvid Gustav vid matbordet, maken till skönare människa får man nog leta efter, men också när vi körde psykologen (?). Daniel var helt borta, och jag har nog inte haft så roligt åt något på mycket länge. Vid tolv, ett-tiden åkte vi hemåt, och det blev en galet skoj bilresa med pest eller kolera, och senare solocountrysång när man var som allra tröttast.

Lyckad kväll x2, helt enkelt!




Kommentarer
Postat av: LindaBinda

Synd att vi kom sist bara. :P

2008-08-31 @ 23:14:18
URL: http://arracsboll.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0