You can get it wrong and still think that it's all right

Okej, nu är det så här. Jag har ett litet dilemma, och behöver få lite råd, höra era åsikter, veta vad ni skulle gjort. Läget är såhär, att jag har en vän, ingen jättenära, men fortfarande en bra kompis och hon mår ganska så dåligt psykiskt, har det ganska jobbigt just nu och sådär. Denna person har vid mer än ett tillfälle pratat om mig bakom min rygg, och framställt mig på ett sätt som jag inte tycker är speciellt sjysst. Det är inte så att hon har porträtterat mig som djävulen eller något sånt, men hon har sagt saker om mig som hon vet inte är sanna, eftersom jag har talat om för henne hur det verkligen ligger till. Fram tills nu så har jag låtit bli att ta upp detta med henne, just eftersom att jag vet att hon mår dåligt, och jag känner att jag inte vill göra saker och ting värre. Nu har jag dock fått veta att detta har skett mer än en gång, och att hon har pratat med mer än en person om detta, och jag funderar på om jag inte borde säga åt henne att sluta upp med vad det nu är hon håller på med.

Min fråga är alltså om ni tycker att det faktum att hon mår dåligt ger henne en "ursäkt" att bete sig så här, och att jag ska låta det vara, eller om jag borde säga rätt ut vad jag tycker om detta. Jag behöver hjälp. Vad tycker ni att jag ska göra?

Kommentarer
Postat av: Lisa.B

Nej, att hon mår dåligt ger ingen ursäkt.. man vet ju dock aldrig om hon sagt dom här sakerna just för att hon mår dåligt och att det blivit fel. Men nej, det är inte tillåtet & jag tycker nog du kan ta upp det! lycka till :)

2008-04-05 @ 17:58:36
URL: http://lisabjernhagen.blogg.se
Postat av: E

Jag tycker inte heller att hennes psykiska tillstånd ska ge henne rätt att beté (hur stavas det?!) sig hur hon vill mot dig. Ta tag i saken, för det på tal. Att hon mår dåligt ska inte vara en ursäkt till att baktala dig!

2008-04-06 @ 15:55:52
Postat av: Linda

Det är så svårt att säga. Klart det inte är ngn ursäkt att hon mår dåligt. Om du bestämmer dig för att prata med henne, ta det försiktigt.

2008-04-06 @ 18:08:47
URL: http://arracsboll.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0