Livet ler just nu.

De senaste dagarna har varit fullkomligt underbara, och jag känner mig så lycklig. Som Tobias sa häromdagen - hög på livet. Om jag ska vara lite töntig så är det faktiskt lite så jag känner mig nu.

Fredag var galet rolig. Stannade kvar i stan efter skolan, träffade Amanda vilket var urkul för det var sjukt längesedan vi sågs. Vi satte oss och åt och pratade och skrattade, och det var riktigt mysigt. Sedan skildes vi åt, jag köpte nya skor, och satte mig sedan på kungsport och solade och riktigt njöt. Mötte sedan upp Rickard och Max vid halv sex, då vi tog spårvagnen mot Mölndal och laserdome. Laserdome. Vi var ett gäng på typ 25 pers som körde, och jag sprang mest runt i panik och sköt på allt och alla, men det var galet kul! Åkte sedan hem, efter att ha tackat nej till skjuts från han, och då jag var helt slut så tog jag det mest lugnt, och gick och la mig relativt tidigt.

Lördag var om möjligt ännu bättre. Under dagen så gjorde jag inte allt för mycket alls, men kvällen var något alldeles speciellt. Åkte till Herrljunga på melodifestival där jag träffade mina snygga vänner. Lisa, Maria och Hanna ställde tillsammans med en fjärde tjej upp med ett bidrag och dom var så galet bra så det var inte sant. Självklart så gick dom ju vidare och vann tillslut hela kvällen också, men det var ju inte speciellt konstigt. Grattis tjejer! Mellan bidragen var det pausunderhållning, och sjukt förvånad blir jag då Burra helt plötsligt dyker upp på scenen. Det visade sig att ett gäng Gråbo-killar hade hittat dit, Burra, Mago, Peter, och Christian, och i och med att dom bara var fyra i en bil för fem, så passade jag på att tigga lite skjuts hem efteråt, vilket gick finfint. Galet rolig bilresa hem, dom grabbarna är helt underbara, och galet roligt att träffa mina fina Herrljungavänner igen, även om det inte var så länge. Man blir helt varm i hjärtat av att bara se dom. Sammanfattningsvis var det alltså en riktigt, riktigt bra kväll.

Söndag var dagen då jag insåg att jag måste ta mitt pluggande inför EoY Exams på allvar, men inte ens det faktum att hela dagen spenderades med läxor kunde göra mig nedstämd när vädret var så vackert! Solen lyste och det var riktigt varmt och härligt, så jag bredde helt enkelt ut en filt på gräsmattan och låg där i flera timmar och betade av diverse läxor. Det var helt underbart! På kvällen la jag mig i sängen och myste med en film. Knocked Up med Katherine Heigl. Hade inte alls väntat mig att den skulle vara två timmar lång, men den var ändå helt okej, så det gjorde mig inte så mycket. Ganska rolig och ganska mysigt fin på något absurt vis. Efter detta så knackade pappa på min dörr och ville se på ytterligare en film med mig. Bortsett från att filmen var obota dålig, så var även detta en riktigt mysig kväll.

Måndag gick jag i skolan som inte alls blir lika seg om dagarna nu när solen är framme. Det spelar på något sätt ingen roll ifall man har ett ton av läxor och slutar klockan fem om dagarna, när man kommer ut i värmen och ser sol så blir man så himla glad ändå! Efter skolan tog jag i alla fall tåget till Lerum där Mathilda mötte upp mig. Vi köpte glass och traskade sedan hem till henne där Sofie lagade mat till oss söt som hon är. Vi hade en riktig myskväll med bastu och buffytittande, sånt tycker vi om. Sedan somnade vi till det något klassiska buffy-citatet: "never go for the kill, when you can go for the pain." Dröm sött!

Idag har flytit på ganska så bra måste jag säga, och tisdagen har även den gått i solens tecken. På håltimman satt vi ute och pluggade, pratade och mys i solen. Satt en halvtimme i solen på kungsport i väntan på bussen. Vid centralen hoppade dessutom Burra på, sjukt trevligt! Traskade sedan hem i solen, och väl hemma så fick jag tittat på det nya Gossip Girl avsnittet som äntligen börjat rulla in igen. Så himla bra. Imorgon är det Hvitfeldtska dagen, vilket jag ser otroligt mycket fram emot. Livet är härligt nu helt enkelt!

Puss!

Kommentarer
Postat av: Linda

Och varför kom inte då!? Vi saknade dig! Trevligt att du satt med Burra på bussen, åkte han orange?

2008-04-25 @ 09:18:59
URL: http://arracsboll.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0